Startpagina
Select Language
Albanian
Arabic
Bulgarian
Catalan
Chinese (Simplified)
Chinese (Traditional)
Croatian
Czech
Danish
Dutch
English
Estonian
Filipino
Finnish
French
Galician
German
Greek
Hebrew
Hindi
Hungarian
Indonesian
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Maltese
Norwegian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swedish
Thai
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Contact
|
Disclaimer
|
Sitehulp
Sitemap
|
Video's
Artikelen
Onderwerp
Uitgebreid
Patiëntenervaringen
|
Lotgenotencontact
Forum
|
Onze Sponsors
Kankersoorten
Regulier
Complementair
Kankernieuws
Donaties
Coaching
Vragen
Adressen
Preventie
Disclaimer
Recepten
Artikelen
Complementair
Bewezen middelen en medicijnen niet toxische stoffen
Darm- en rectumkanker en effect van meerdere soorten vitaminen hierop in een behandeling en ter voorkoming van recidief na operatie. Toegevoegd overzichtstudie van Cochrane Instituut. Artikel update 14 oktober 2011
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: Citrusvruchten goed voor darmkankerpatienten maar sap van citrusvruchten ongeschikt, voor deel van patiënten met rectaalkanker.
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: Aspirine voorkomt bij geopereerde darmkankerpatiënten een recidief en deze patiënten hebben 50% grotere kans om niet te sterven aan hun darmkanker, blijkt uit deelstudie uit grotere studie met darmkankerpatiënten. Zie onder aspirine in alfabetische lijst
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: foliumzuur als aanvulling voor geopereerde darmkankerpatiënten stadium IIb en III vergroot ziektevrije 5 jaars overleving met 9,9% en overall overleving met 11,3% dan zonder foliumzuur als aanvulling blijkt uit grote Duitse gerandomiseerde fase III studie. Zie onder voeding en voedingstoffen bij darmkanker in alfabetische lijst
Darmkankers: Zuurstof toegevoegd bij operatieve ingreep van darmkanker en rectumkanker vermindert de kans op wondinfecties met meer dan de helft.
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: het eten van bloemkool, wortelen, uien en erwten heeft een positieve invloed op de verandering van bepaalde genen die verantwoordelijk zijn voor (anti) - kankerprocessen in het voorkomen en ontstaan van darmkanker, blijkt uit Nederlandse dierstudie. Klik hier en scroll verder naar voeding en voedingstoffen bij darmkanker in alfabetische lijst
Darmkanker: Bexarotene - een bewerkte vorm van vitamine A gegeven naast Tarceva geeft hoopvolle resultaten (73,8% 1 jaars overleving) bij spijsverteringskanker, dus vooral ook darmkanker en galwegenkanker met uitzaaiïngen in de longen blijkt uit fase I studie.
Darmkankers en effect van Maretak: Maretak - Isorel gegeven vooraf en na operatie van kankerpatienten met spijsverteringskanker zoals darmkanker, alvleesklierkanker, slokdarmkanker en galwegenkanker geeft significant betere mediane overleving en superieure kwaliteit van leven, aldus twee gerandomiseerde studies.
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: Wanneer darmkankerpatienten tijdens en na de chemo een westers dieet volgen is het risico op een recidief of op overlijden beduidend groter dan wanneer zij een voedingspatroon gebruiken van veel fruit, groenten en vis en gevogelte. Artikel geplaatst 20 augustus 2007.
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: Citrusvruchten goed voor darmkankerpatienten maar sap van citrusvruchten ongeschikt, voor deel van patiënten met rectaalkanker.
Darmkankers en effect van voeding en voedingsstoffen: Citrusvruchten goed voor darmkankerpatienten maar sap van citrusvruchten ongeschikt, voor deel van patiënten met rectaalkanker.