Dr. Vogl

Ervaringen, meningen en steun

Re: Dr. Vogl

Berichtdoor redactie@kanker-actueel.nl op za feb 27, 2010 8:46 am

Beste mensen,

Van mevr. W. ontvingen we het bezwaarschrift op het afwijzen van het vergoeden van de TACE en LITT behandelingen bij dr. Vogl voor levertumoren vanuit darmkanker en andere kankersoorten. O.i. is dit bezwaarschrift, opgesteld door een arts samen met een jurist een prima antwoord op de argumenten van CVZ om TACE en LITT niet meer te vergoeden voor levertumoren vanuit andere kankersoorten dan leverkanker. Wij hebben deze brief aan een jurist voorgelegd en deze beaamde dat dit bezwaarschift wel een redelijk grote kans zou hebben bij de rechter c.q. geschillencommissie. Mocht u belangstelling hebben voor dit bezwaarschrift en of argumentatie stuur ons maar een mailtje: redactie@kanker-actueel.nl en we sturen het bezwaarschift digitaal aan u toe. Zie http://www.kanker-actueel.nl/NL/bezwaar ... kbaar.html

Kees Braam
redactie@kanker-actueel.nl

Berichtdoor jolanda-ton@live.nl op zo maart 14, 2010 8:12 pm

Beste mensen,
Stapje verder gekomen met conflict IZA betreffende het niet meer betalen van de TACE behandeling. Was hier reeds in 2008 mee gestart en kreeg dit eerst in z'n geheel en later gedeeltelijk vergoed. Plotseling werd het gestopt ivm. het bereiken van het max. tarief volgens de nederlandse DBC code. Brief met klacht gestuurd naar SKGZ. Resultaat : uit coulande verleent IZA voortaan toch de behandeling op basis van het DBC tarief in Nederland.Ze kunnen geen E 112 formulier meer afgegeven daar het CZ deze behandeling niet meer als behandeling voor uitzaaingen lever ziet.Ben nog niet geheel klaar met ze. Krijg ook taxivervoer naar Duitsland vergoedt !!!
Eerste stap gezet, eerste succes behaald. Vooral belangrijk voor mensen die voor de uitspraak van CZ de TACE behandeling volgden.
jolanda-ton@live.nl

Berichtdoor digioma op za maart 27, 2010 10:02 pm

Wij hebben onze rechtszaak tegen Menzis voor de vergoeding van de Tace en Litt behandelingen verloren, dit is een bindend advies dus we kunnen hiermee geen kant meer op. Wij zijn wel per 1 jan. j.l. overgestapt naar het ONVZ en deze vergoeden de behandeling(en) zonder enige vraag te stellen, dus willekeur in verzekeringsland, maar applaus voorhet ONVZ.
Dineke
digioma

Berichtdoor Angelique op ma apr 12, 2010 7:28 pm

Beste mensen,

Ik heb een vraagje. Wij gaan a.s vrijdag met onze vader voor een eerste consult naar dr Vogl. We hopen dat hij nog iets voor ons kan betekenen. Hij heeft alvleesklierkanker wat is uitgezaaid naar zijn lever. In Nederland is er geen enkele behandeling aangeboden, alleen 1 experimenteel onderzoek, wat ons niet veel hoop geeft op levensrekking. We hopen dus op een behandeling bij Dr Vogl. Nu ben ik me alvast aan het richten op hoe ik het beste de zorgverzekering kan benaderen om het vergoed te krijgen. Ik lees verschillende verhalen over wel of niet verzekeren en dat het ook te maken heeft met waar de tumor zit. Wij zijn verzekerd bij CZ en we hebben een aanvraagformulier gehad wat we moeten invullen. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat er documenten zijn die je kan aanvragen waarin iemand de behandelingen van DR Vogl heeft omschreven en ze zo vergoed heeft gekregen. Ik vraag me nu af of iemand weet of dit ook zinvol is om voor mij te doen, aangezien wij dat formulier van CZ zelf ook moeten invullen. Heeft iemand ervaring met de CZ?

Groetjes Angelique
Angelique

Berichtdoor karen11 op do apr 15, 2010 8:03 am

Dag Angelique,

Kan je mij misschien op de hoogte houden van hetgeen dokter Vogl in jullie situatie nog kan doen?
Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie: mijn vader heeft eveneens uitgezaaide alvleesklierkanker en is opgegeven door de dokter in Belgiƫ.
Alvast heel erg bedankt!

Grtjs,
Karen
karen11

Berichtdoor Angelique op vr apr 16, 2010 10:45 pm

Hoi Karen,

Ik heb je een privebericht gestuurd.

Groetjes Angelique
Angelique

Berichtdoor redactie@kanker-actueel.nl op zo jun 06, 2010 9:55 am

Beste allemaal, er komen steeds meer studies vrij dat TACE en andere vormen van lokale en regionale chemo spoelingen gewoon een beter effect geven dan systemische chemo. Vandaag een studie van lokale chemospoelingen bij levertumoren vanuit melanomen geplaatst en deze toont aan dat dit veel beter werkt. http://www.kanker-actueel.nl/NL/percuta ... moren.html

Misschien kunnen sommigen van jullie dit meenemen in de aanvraag voor een vergoeding.

Groeten, Kees
redactie@kanker-actueel.nl

Vorige

Keer terug naar kanker-actueel forum